Thursday, February 10, 2011

Senang & Menang with Puteri Katek!!


nak join klik sini or banner

Tarikh tutup : 14 February 2011

Syarat2 penyertaan yang senang : rujuk blog puteri katak


serius ni...ari tu 1st time wat makaroni nih...nasib jadi..dah la ai xpandai masak..hhehe..meh la mencuba... :)

Resepi: Makaroni Keju Bakar Segera

Bahan2:
250g Makaroni (masak ikut sukatan di paket...rebus dulu dalam air mendidih)
150g Brokoli yg direbus or kukus sampai lembut
6 stik ketam (dipotong kecil)
50g Tepung Biasa (bancuh dulu tau ngan air...keke)
350ml Susu Isian Sejat Marigold (dlm setengah tin)
430ml Air
250g Campuran piza keju (aku guna parmesan cheese yg serbuk2 tu...)

Cara masak:
1. Cairkan mentega (aku belasah jek mentega donny ke hape ntah namanyer yg wat makan ngan roti kt umah tuh..hehe) dan masukkan tepung. masak dengan mengacau sehingga campuran berbuih. Masukkan susu isian sejat marigold, air dan masak sehingga sos mendidih dan pekat.

2. Masukkan makaroni yg telah dimasak, brokoli, stik ketam dan separuh daripada keju dan kacau. Masukkan ke dalam loyang/mangkuk kaserol (2 liter) dan taburkan keju selebihnya.

3. bakar dalam ketuhar sehingga keju cair dan warna kekuningan.

Penyediaan 10 minit
Masa 20 minit
Saiz Hidangan 4 org


ni hasilnyerrr....tadaaa....dapat 3 bekas...
kami makan 4 org pon abes sebekas jek..pasal muak kan makan cheese...tp mmg sedapp...puji diri sendiri nih...hehehe


Tag:
Mrs. Asida
izan
maro
auni miyukie
EMIRA SYAZANA YUSOF
ZefaAsmara
uNa
Jejaka Terhangat

jieda


referral; i love contest

1 comment:

putERi-kAtEk said...

katak pun katak la....hahahaha....

thanks...mmg dlm perancangan nk buat makaroni bakar pun...

dpt tau contest ni dri mana ye...sbb nk kreditkan kt org tu point...

reply kat shoutbox sy ok..